Skärtorsdagen till ända


Har varit ledig idag, Skönt. Har varit hemma hos särbons hus hela dag och fixat och donat, städat och fixat bort lite träd+ rötter på hans gård, vart lerig, (färdigkläd påskkärring såg man ut) lerig från topp till tå, härligt väder var det oxå.
Ska dit imorgon en sväng, sen blir det svärmor som bjuder på påsklunch, så ser långfredagen ut. Påskafton, Påskdagen och annandagpåsk jobbar jag.

Nu när vi åkte hem ikväll fick jag faktiskt övningsköra med gubbens bil, grusväg och motorväg och lite inne på Marieberg, himla kul, han har liksom inte riktigt velat att jag ska köra hans caddy men idag fick jag det och gissa vad kul det var, särskilt på motorvägen, blir ju fartblind då. Det vart lite mörkerkörning på köpet, hoppas han tillåter mej köra mer i caddyn för jag behöver det, kanske jag får köra ut till svärmor imorgon i Stora Mellösa, kan alltid hoppas.

Prata med sonen tidigare idag och han har det bara bra. Hans kompisar från Stockholm kom sent igår kväll, de har huset brevid mamma och Knut i Skänninge, så nu har han fullt upp med dom. Kul att det finns några barn för honom att latja med, mamma och Knut bor ute i skogen nästan.

Nu när vi kom hem vart det färdig grillad kyckling från Ica Maxi tsatsiki, vitlöksbröd jätte gott. Vi orka inte göra egen mat idag eller nu på kvällen.
Imorgon slipper jag oxå göra mat, kan vara skönt att slippa stå vid spisen.

Nä ni alla bloggare, nu får ni ha en trevlig kväll.
Puss/Kram
Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0