Strålande solsken

Hejsan alla!

Idag är det strålande solsken ute helt underbart.
Sitter nu här och är själv hemma. Grabben har åkt till sin mormor och gubben är ute någonstans, själv sitter jag bara och softar efter en arbetsdag, har en kväll till att göra sen är jag ledig i 2 dagar och sen väntar helgen, ska jobba påskafton delad tur, påskdagen delad tur och annandag påsk förmiddagstur..... stön.. pust....
Idag när jag var ner till köket för att hämta matvagnen frågade jag kökspersonalen om vi personal får påsklunch, men där stod dom som frågetecken?????
- ja sa att vi brukar ju få jullunch när man jobbar julhelgen så då borde vi få påsklunch, men de kunde inte svara på det.
Som tur var träffa jag på chefen och fråga henne om det, det skulle hon kolla upp sa hon, 1 timme senare kom hon upp med en lapp där det stod att personalen som jobbar under påskhelgen skulle få påsklunch... GISSA om jag vart glad + resten av mina jobbarkompisar som jobbar denna helg (vart en liten stjärna i himlen till mej :0). )
Idag på jobbet har jag oxå varit ute med några brukare på våran innegård och det vart uppskattat, vi titta på alla vårlökar som är på väg upp, som tulpaner, påskliljor + några blommor till som jag inte kommer ihåg namnet på (är ej bra på blomnamn). Passa på att ta lite kort oxå som jag ska dra ut och ta med till jobbet.............................................................................................................................................................................................................
nu vart det en paus i skrivandet, var ute på ballis  o lufta lungorna (ja jag vet),  grannen var oxå ute på sin ballis, vart pratande med henne, alltid trevligt. :0) skrämde henne :0).

Nu får ni alla ha en underbar tisdag kväll.
Puss/Kram
Madde

Kommentarer
Postat av: Nita

Åhh jag minns dessa turer när jag jobbade inom äldreomsorgen. Det var inte ofta man var ledig på storhelgerna... Skönt att slippa det nu faktiskt. Dessa delade turer var ju inget man såg fram emot men men... Scheman är ju scheman.

Hoppas du får en fin dag vännen och nejdå, jag har inte glömt dig och grafiken. Det lite hektiskt nu bara...

2009-04-08 @ 07:20:11
URL: http://www.tigerlilja.se
Postat av: Helén

Lika kul o språka med dig gumman! Men geee faaaaan o kom med saker på MIN sida på ballen - blir ju skiträdd när det kommer nått farandes på 3.dje våningen! Hiuhihi... Kram

2009-04-08 @ 16:12:08
URL: http://www.heponima.blogspot.com
Postat av: Nita

Har du servat kvasten och snärjt kattskrället till den så kan vi ses på Blåkulla sen :-)

2009-04-09 @ 07:40:41
URL: http://www.tigerlilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0