Känner mej otroligt speedad..

Fy f-n vilken dag på jobbet nu ikväll. Kommer till jobbet kl 15.30 då är det kaos på visa av våra brukare, hinner inte ens byta om förns de börja dra i en, vill att man ska göra det ena efter det andra.
Den ena är orolig, den andra skriker ,slås, och säger fula orde och den ttredje står och rycker i kläderna *phu* säger jag bara. det har varit fel personal på fm och jobbat som inte kan vara lugna med brukarna som är dementa.. har visa i  på mitt jobb som inte kan sätta sej ner och bara vara med dom, så där står jag i kaoset och vet intevilket ben jag ska stå på + att det finns anhöriga i närheten *jisses* säger jag bara. Det lugna inte ner sej förns kl vart ca 19.15 och då ska men göra allt annat som man inte har hunnit med.. Så när jag kommer hem så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. Men nu sitter jag här och försöker slappna av lite.. Gubben sover hemma hos sej idag..så det är skönt att få var själv.. Grabben har somnat. Katten pockar på uppmärksamhet och inne är det alldeles kvavft och äckligt..ute vet det inte om det ska börja regna eller inte..kommer lite småstänk hit och dit.

Annars  har min dag varit ganska bra. På fm har jag varit hos en väninna och fikat och det var evigheter sen vi fika. Har fått lite brev skrivna oxå och lagt dom på brevlådan. Efter jobbet ikväll har jag lämnat en mobil till en jobbarkompis som hade glömt den på jobbet och har även varit upp till grannen vägg i vägg och lämnat flyttkartonger. Imorgon har jag inget planerat innan jag ska iväg till jobbet på eftermiddagen (jag gör en såkallad kvällsvecka).

Ser fram mot helgen då jag ska på kräftskiva och äta gott och drivcka gott.. behöver det känner jag.
Over and out for me this time.
Puss/Kram
Madde




(Ser en massastavfel och lite till men orkar inte fixa till det *TRÖTT* ni får ta det som det är.)

Kommentarer
Postat av: Anna Hammar

Härligt att få se ett inlägg hos dig =) Jag kan säga att jag förstår PRECIS vad du menar med att det kanske varit lite fel personal :P



Kram på re vännen!

2009-08-26 @ 01:05:14
URL: http://pumaaaans.blogspot.com
Postat av: Helén

Hej gumman! Tusen tack för kartongerna! Du är så snäll o go...

Skit i stavfelen - det har jag MASSOR av i min blogg - men jag vill att den ska vara personlig o eftersom jag är litet virrpäron så... ;)

Ha det gott!

Kram

2009-08-26 @ 07:36:15
URL: http://www.heponimas.wordpress.com
Postat av: Annica

Vilken dag! Hoppas att du hittar nya krafter till idag.

Jag gör jätte gärna ett kort. Men du vet ju hur jag är så jag kan inte ha tidspress på mig. Vet du vilken vikning du vill ha? Jag har ju några i bloggen om du kollar under kategorier SKAPAT.



Sköt om dig nu så du inte sliter ihjäl dig!

KRAM!!!

2009-08-26 @ 07:58:59
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Frida Hagström

Kräftor! Me love

2009-08-29 @ 10:54:22
URL: http://sweetashell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0