Måste bara...

I onsdags var jag den skojiga tanten på gården enligt vissa barn här. Grannen kom hem och jag fick se att hennes 2 småttingar sprang runt i vattenpölarna..och eftersom det hade regnat så hade det bildads en jätte pöl runt cyklelstället nedanför min balkong. Kunde då inte låta bli att säga till barnen att hoppa runt i den. Lillflickan var med på noterna..men pojken var lite feg men han kom igång efter ett tag och jag tog en massa härliga bilder. Här kommer några av dom.




Som ni förstår så hade lillflickan himla kul.
Mamman var lite si så där inställd till detta, men hon tyckte sen att det var kul. Kom förbi fler grannar som sa att de hade uppmuntrat barnen till det oxå, snacka om grannsämja :0)

Som jag skrev i förra inlägget så hade det varit kattfajt med en brukar och mej och så här fint vart märkerna av brukarens naglar.

Idag ser det bättre ut och är inte svullet och gör inte ont så vi får hoppas att det inte blir någon infektion..vet ej när jag fick stelkrampssprutan sist..

Idag är jag ledig och sitter här och vet inte riktigt vad jag ska göra..ute skiner solen och jag skulle behöva städa men har ingen större lust..men det är ett måste tyvärr. Ska springa ner till apoteket oxå..måste ha min nässpray..den är tvär slut och jag håller på att få andnöd...beroende tyvärr.
Sov själv inatt..hade en tjurig gubbe som inte fick som han ville när han ringde igår eftermiddag och vart ju inte bättre att jag sa att jag drack lite vin oxå..ja,ja jag överlever. Rätt skönt att få vara själv en stund.
 Jaha det var allt för mej.
Ha en härlig fredag alla
Puss/Kram
Madde

Kommentarer
Postat av: vivan

Men var det du!

jag har tppat bort en massa adresser efter ett datorhaveri...och din bla!

Men nu har vi hittat varandra igen..eller du hittade mig!

Inte kul när man blir klöst på kneget...det har hänt mig ett otal gånger med..aj,aj,aj gör det!

Trevlig helg och kramen!

2009-08-14 @ 10:40:07
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Eva

Oj, ja jag skulle nästan själv vilja plaska i en pöl - just eftersom det skulle vara så oväntat :-))

Men du vad hemskt med dina märken på armen. Brukare skriver du, jobbar du med psykiskt handikappade eller? Har själv jobbat tillfälligt inom boendeservice för ett antal år sedan. Men där fick man mest stå ut med verbala påhopp :-(

2009-08-14 @ 16:18:22
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0