Hemma

Ja då var jag hemma igen. Vi har haft nästan 3 underbara dagar  på västkusten.

Vi åkte tåget på måndag eftermiddag och var framme på västkusten omkrin 19.30. Vi tog med oss vädret till Västkusten från Kumla. 



Sonen fördrev tiden med sitt nitendo på tåget.
När vi kom till campingen, så fixa vi mat och jag och min väninna korka upp en vinflaska och sen hade vi trevligt hela kvällen, kunde inte bli bättre.
Tisdagen så slappa vi bara och tog det lungt. Barnen krabbade och vi vuxna bara va. Helt underbart.
Här kommer lite bilder från tisdagen.


Härlig röd brännmanet.


Sonen agnar för betet till krabbfisket.


Krabban sonen fick av många andra.


Vacker solnedgång från Västkusten.

 

Här sov min son.
Det var tisdagen.
Onsdagen var vi till Lysekil på en utflykt. Här är några bilder därifrån.

Här var vi under den mesta delen av dagen. Barnen gick en runda i "Havets hus", sen spela vi minigolf, sen gick vi till hamnen och käkade lunch, barnen åt "fish and chips" och vi vuxna åt en varm "Västkust baugett". Helt underbart och tur med vädret.


Vacker fontän från parken i Lysekil.



Lysekils kyrka tagit från utkikstorner från Lysekil, sen kom regnet, som en störtskur utan förvarning, då styrde vi kossan till campingen. Helt underbar dag. Barnen var nöjda.
Väl tillbaka på campinge, så stack barnen ner till bryggan för att åter igen krabba mens vi vuxna korka upp vinflaskan och börja med maten, denna kväll vart det oxå lite groggar.
Vi vuxna har små drukit under dessa dagar. Jag och sonen har haft helt underbart.
Torsdagen innan hemfärd så slappa vi bara, jag plock lite snäckor och fina stenar som jag ska göra nåt trevligt med som minne,hjälpte väninnan med att snygga upp, gubben min kom och hämta oss, så vi slapp åka tåg hem. Vi kom hem omkring 23.30 igår kväll.

Gubben har väl inte riktigt sköt sek här hemma, han har inte tömt kattlådan som han lova och han hade inte handlat hem mjölk och frukost till oss idag, så nu vet ni vad jag ska göra idag... jo jag ska handla inget ovanligt.

Nu ska jag avsluta. Min första semestervecka är snart till ända.
Denna vecka har varit välbehövlig.
Ha det bra denna fredag.
Puss/Kram
Madde


Kommentarer
Postat av: Frida Hagström

låter helt underbart =) Lysekil e fint.

2009-07-17 @ 13:47:18
URL: http://sweetashell.blogg.se/
Postat av: Frida Hagström

Joda händer endel =) Vart bor du?

2009-07-17 @ 22:36:52
URL: http://sweetashell.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilka härliga semesterbilder, ni verkar ha haft det mysigt. Själv jobbar man tre dagar till och sedan är man ledig i 14 dagar till, fast då blir det storstädning.



Ha det gott. Kram.

2009-07-21 @ 20:06:08
URL: http://hannasodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0