Ny vecka..Ny månad....


Ja då var det en ny vecka o ny månad. Idag bär det iväg till jobbet som vanligt, kvällspass. Har suttit framför datorn en liten stund nu, tänkte att det var dags med ett litet inlägg.

kl ringde 07.15 imorse, gick upp och väckte sonen, fixa frukost o läste tidningen. Kl 08.00 la jag mej i sängen och titta på "Hem till gården" på tv 4+ och drack kaffe o stickade, efter det tog jag mej till datorn med mera kaffe. Är alldeles själv hemma, bara katten o jag. ute är det lite mulet men + grader. Har bara tänkt softa innan jag gör mej iordning för att gå till jobbet.

Helgen har flyttit på sin vanliga gång. Lördagen gjorde jag inte så mycket, jag dammsög o plocka lite. Grabben och jag hade sen på kvällen biokväll på hans rum med chips o dipp. Titta på "Die Hard 4.0"  himla bra film. Vi har biokväll varje lördag jag o min grabb hur mysigt som helst. Efter filmen vart det att umgås med gubben o vi titta på engelska deckare på kanal 9 och tog varsit glas vin och bara mös.

Söndagen var lugn, vakna jätte tidigt redan kl 07.00. Passa då på att ta mej en dusch, åt frukost, läste tidningen i lugn och ro, la mej sen och mös i sängen med min stickning. Fick över 1 timme för mej själv på morgonen. Sen var det full rulle. Vart att jag sydde upp gubbens gardiner som han ville ha till sitt hus, men han fick klippa till tyget själv. Sen vart det en god middag med potatisgraräng och fläskfile mums. 
Sen satt vi på blocket och titta efter bilar, som ni kanske kommer ihåg (eller inte) så har jag börjat ta körkort på äldre dar, "bättre sent än aldrig" heter det väl. Nu är det så att min gubbe ska övningsköra med mej, men vill inte att vi kör i hans bil pga hans koppling påstår han. Så nu letar vi en bil som vi kan övningsköra i. Har bara tagit körlektioner på körskolan än så länge och det går himla bra att köra och kul är det. Har kört 7 gånger tror jag det har blivit, har inte kommit igång med teorin riktigt ännu, har gått på lektioner, men inte läst nåt ännu, tycker inte om att läsa eller att studera, inte min grej liksom, men jag måste ta mej själv i kragen och få det gjort.

Detta får vara allt för mej. Hoppas ni får en härlig dag.
Puss/kram Madde
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Lycka till med körkortet, Madde!!! Tänk, vilken frihet det ger sen, härligt!!! L

2009-03-02 @ 09:56:08
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Annica

Du måste prova! En superbra teknik!

Ja det ska bli så skönt att komma bort bara vi två.

Hoppas att du får en kul kryssning med jobbarkompisarna!

KRAM!

2009-03-02 @ 10:29:07
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Kikar förbi och önskar dig en härlig vecka!!



Kramis!

2009-03-02 @ 11:32:57
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Kattis

Hejsan gumman. VAd kul att höra från dig.

HUr har du det??

Här är det bra, fast jag har blivit arbetslös men vikar några timmar på min gamla skola.

Ha det gott!

Kramisar

2009-03-03 @ 17:08:27
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0