Hemma på timmar....

Ja då var man hemma på timmar, ska tillbaka på jobbet till kl 14.00 sen jobbar jag fram till kl 20.30. Känner mej kanska trött idag.

Jag har inte sovit så bra inatt. Vakna kl 24.00 första svängen, med lite tandvärk, andra gången jag vakna var jag snuvig, lite ont i halsen och sista gången jag vakna när klockan ringde var jag genom täppt, tandvärk och halsont men ingen feber. Det visa sej att min pollenallergi hade flugit på mej under natten, hur himla jobbigt som helst. Sen har jag gått på värktabletter stort sett hela dagen. När jag kom hem så tog jag en allergitablett och nu har allergin släpt lite även tandvärken.

Grabben vart dålig i fredags eftermiddag, med feber och halsont. när jag kom hem på kvällen efter jobbet var han genom täppt och mer feber. När jag sprang hem på lunchen igår hade han ingen feber alls och ingen nästäppa, har ingen feber idag heller, men har däremot blödit näsblod. Undrar om det kan vara en släng av allergi han oxå fått. Jag vet med mej i början när jag vart allergisk i tonåren så hade jag oxå fener och kan även få det nu med under allergi, tiden får väl utvisa vad som händer med honom.
Inte så roligt att vara pollenallergiker presic. Jag har klarat mej ganska bra de senaste åren inte haft så mycket av allergin, men nu har den blommat ut igen för fulla muggar. Tur att man är ledig i 2 dagar nu så man får vila upp sej lite.

Det var allt för mej denna gång, ska nu lägga mej en stund innan det bär iväg igen till jobbet.
Ha en fortsatt skön helg av det som är kvar.
Puss/Kram
Madde


Ps Vill bara säga ett STORT GRATTIS  till min brevvän Malin som blir 35 år idag Ds

Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Pollenallergi är aldrig kul, jag vet. Den här våren har jag jätteproblem med att ögonen kliar som tusan. Det är björken som bråkar med mig...



Hoppas du mår bättre!



Kram

2009-05-03 @ 13:28:42
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/
Postat av: Helén

Hej vännen min! Fy för pollen... Jag är förskonad men jag känner av nått iår faktiskt. Ögonen svider o jag känner av att jag har ont i halsen??!! Kan man få det av pollen?

Usch - nu ska jag iväg o jobba - känns faktiskt inget vidare! Läs min blogg om inatt! ryser Kändes inte alls bra! Kram kram o krya på dig!

2009-05-03 @ 18:32:13
URL: http://www.heponima.blogspot.com
Postat av: Eva

Oj, inte roligt att må så där.

Krya på dig!

2009-05-03 @ 19:34:59
URL: http://spok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0