Hmmm.....torsdag...

Jaha då var det torsdag, ska jobba ikväll igen, fast på en annan demens avd., har byt med en jobbarkompis där för hon kunde inte jobba ikväll, skönt att jobba kvällar...och snart är denna vecka över bara fredag kvar. Denna vecka är inte så rolig för mej, jobbar  mån-fre på schemat och jag jobbar bara 75% inte ens 100% har en sån vecka, men, men fr.o.m måndag går vi på de nya schemanen så då får vi se hur det går.

Som jag skrev igår så var grabben på cykelutflyckt med hans klass. Han kom hem innan jag gick till jobbet, helt slut, cyklat med motvind både dit och hem, sen var hans keps blött, han hade försökt fånga kräftor i kalkbrottet där de var, han hade även badat den lilla token...svinkaltt  i brotten. Han var iallafall nöjd.

Jag skrev igår att jag skulle gå en bloggrunda, men det vart inte av.. kom en kompis upp och fika och hade med sej lite kläder till grabben. Nu idag ska jag gå en bloggrunda. LOVAR.

Måste få tala om en sak som hände på jobbet igår. Jag och min jobbarkompis hade beställt mat från "Mona Lisa" (pizzeria). Vi hade satt oss längst ner i korridoren för att äta i lugn och ro. Alla dörrar till brukarnas rum var stängda. Inga fönster var öppna eller balkongdörrar. Satt iallafall där och åt i godan råd...när jag helt plötsligt känner ljummet vindrag vid fötter och vader..men jobbarkompisen känner inget och vi sitter näst intill varandra, det ville inte sluta..Det är inte första gången man känner nåt som inte stämmer på jobbet..men det sluta efter ett tag..fick säga till på skarpen högt och tydligt. Lite olustigt.

Jaha detta får vara allt för idag.
Puss/Kram
Madde

Kommentarer
Postat av: TT

Oh, spännande!

Jag upplever mycket sånt i stugan, och även hemma när vi flyttade in.

Ha en bra dag!

2009-05-28 @ 12:04:25
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: vanessa

Hejsan! Ja dett är klart att dett är ok dett är bara bra att du gör dett jag ska göra dett med din blog på min blog ocså ok?! puss/kram

2009-05-28 @ 12:15:25
URL: http://modablogvanessa.blogspot.com/
Postat av: Mia

Lite spoooky..... L

2009-05-28 @ 18:16:30
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0