Jag gjorde som jag skrev igår....

Nu ska jag göra ett nytt försök. Jag skrev detta inlägg tidigare och det vart nåt vajsing, när jag spara utkastet och sen skulle publicera det gick det inte, så alltså ett nytt försök.

Som jag skrev igår så skulle jag ta dagen som den kom igår och det gjorde jag. Satt här i godan ro och blogg när gubben ringer och frågar om jag vill hänga med på en tur i lastbilen... lastbilen sa jag.. Det visa sej att han hade farit till Finneröja och köpt sej nåt rullband till veden av nån gubbe där, gubben hade lånat ut sin lastbil till min gubbe så han kunde transportera hem den till sej, sagt och gjort hängde jag med. For hem till min gubbe och lasta av den där grejen och sen for vi tillbaka till Finneröja, tog lite småvägar tillbaka, mellan landa vid Brändåsens Mc Donalds och sen vidar via Viby, sen hamna vi på den JÄTTE TRÅKIGA vägen till Laxå. När vi väl hade lämnat tillbaka lastbilen tog vi en massa smågar hemåt. Vi for igenom Rörfors och helt plötsligt hamna vi i Askersund och där stanna vi och åt en glass. Vidare sen åkte vi till Zinkgruvan och där åkte vi runt för att hitta till mina morföräldras fd sommarstuga som jag var vid mycket när jag var liten under 70-talet, men tyvärr så hade mitt minne svikit mej för jag hitta inte dit riktigt, så den resan får vi göra en annan gång. Efter det for vi vidare till Godegård och därifrån till Tjällmo och seb vart det Brevens Bruk och vidare till Bo. Vilken härlig natur att åka dessa småvägar. Fick frågan om jag ville övningsköra av gubben men var inte allert för de, får bli en annan gång. Vi såg en massa hjortar och faktisk en älg och några fasaner. Hade kameran med mej men det vart tyvärr inga kort.
Efter denna lilla turen var vi hemma omkring 21.30. Grabben var hemma själv under denna tid. Han kom hem efter kl 14 igår från sin kompis som han hade sovit hos och jag hade redan åkt då, men grabben tyckte det var skönt att få vara själv en stund.
Det vart en härlig dag igår. Alltid kul med spontana reser runtom i Närke.
 Under dagen idag har jag hunnit med en diskmaskin, en tvättmaskin och en tur till Maxi. Vi har även ätit. Gjorde pannkakor på de färska äggen jag fick i fredags och JÖSSES vilken skillnad på smet det vart, alldeles gul var den och GOTT vart det.
Nu ska jag gå en riktig bloggrunda igen som jag gjorde igår. Och nu ska vi se om detta inlägg kommer att publiceras.
Ha nu en forstatt underbar söndag.
Puss/Kram
Madde

Kommentarer
Postat av: Mia

Det är kul att göra såna där grejer ibland, bara sticka iväg oplanerat, härligt!!! L

2009-05-10 @ 18:47:57
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: teddy

Tydligen så publicerades ju detta inlägg.

Bra jobbat.

Vad skoj att en del hittar till min blogg och med detta vill jag önska dig en bra start på den nya veckan.

kramis

2009-05-10 @ 20:38:27
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tack för titten !



Det var ett riktigt åkande för dig och gubben. ha ha !



Ha en jättebra söndag !



kram

2009-05-10 @ 22:04:14
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Malin

Trevligt att du kikade in...återkommer till dig i morgon, och läser mer, är så trött att öga står i kors nu!

2009-05-10 @ 22:28:10
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Nickan

Kul att åka en sväng! Inget av ställena du varit till har jag aldrig varit till! Det är en dröm att få åka genom Sverige! Får väl göra en sådan sväng när ungarna blir större! Ha dè

2009-05-10 @ 22:54:09
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Helén

Weee - vad kul o bara göra nått sånt där spontant! Härligt att komma ut lite...

Hoppas du får en fin vecka vännen! Kram

2009-05-11 @ 09:21:30
URL: http://www.heponima.blogspot.com
Postat av: Kattis

Hallå!

Skönt att göra saker som bara faller en in ibland.

Sitter på jobbet och lyssnar på massa bra låtar.

Ha en skön dag!

KRAM

2009-05-11 @ 09:46:56
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0