Test

Den här testen fanns i grabbens Kalle Anka tidning, tänkte dela med mej av den, kul tyckte jag. Ni kan väl göra denna och kommentera sen vad ni fick för poäng.
Lycka till

HAR DU SÅNGRÖST
Det är morgon och du står i duschen. Vad händer när du hälsar den nya dagen välkommen med en munter trudelutt?
♦♦
Resten av familjen bankar på dörren och frågar om du snart är klar.
♦ Skräckslagna hundar och katter flyr fältet, familjen byter skamset efternamn, och pyjamasklädda grannar vrider sig i plågor med händerna för öronen.
♦♦♦ Fåglarna i närområdet tystnar i stum beundran över vad de hör.

Du är förälskad och bestämmer dig för att vinna din utvalda med en romantisk ballad. Hur är reaktionen när du sjungit färdigt?
♦♦♦
Ni springer leende hand i hand genom en blomsteräng, lätta till sinne, medan din utvalde ropar "Da capo! Da capo!".
♦♦ Du får höra att det var gulligt gjort, och att ni kanske kan gå på bio någon gång.
♦ Du hinner inte ens sjunga färdigt. Faktiskt får du en strumpa  stoppad i munnen, och en sträng tillsägelse att hålla mun resten av tiden ni är tillsammans.

Du har tappat rösten och måste hoppa över dagens körövning. Vad gör de andra körmedlemmarna?
♦♦♦
Gråter oavbrutet, tillkallar krishjälp, och ställer in alla körövningar tills du är frisk.
♦ Jublar hämningslöst, uppmuntrar dig att ta många iskalla bad, och sjunger för full hals.
♦♦ Rycker på axlarna och önskar dig god bättring.

Fullfölj den här meningen "När jag sjunger..."
♦♦ "
...frågar folk om jag är musikintresserad."
♦♦♦ "...frågar folk om jag ger sånglektioner."
♦ "...frågar folk om jag vill prata om det"

Nu räknar ni ihop antalet prickar ni fått på de olika frågorna.

4-6 ♦ Ljudet av rostiga spikar som skramlar runt i en cementblandare är behagligare än det som ska föreställa din sångröst. Knip käft, vrålapa.

7-9 ♦ Jodå, din röst är ganska bra, men någon framrtid som stor sångare kan du glömma. Kanske du hellre ska stå i bakgrunden och se snygg ut?

10-12 ♦ Klar som kristall, varm som honung - din sagolika röst fixar både jojk och opera...och allt däremellan! Bravo!

Hoppas ni tyckte det var lite kul och annorlunda.
Mitt resultat vart 7-9  lika så grabben när vi gjorde detta igår kväll.
Puss/Kram
Madde



Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh, ny design, snygg!

JAg hade två olika grav. occh har två olika barn, såklart, hihi.

Ha en skön dag!

Jag sjunger inte längre.

KRAM

2009-05-08 @ 10:18:49
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Eva

Njaee, jag är inte så mycket för såna där tester. De ger oftast så konstiga svar :-)

Önskar dig en trevlig kväll!

2009-05-08 @ 17:13:41
URL: http://spok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0