Regn...Regn...






Ja då var det söndag en grå och trist sådan.

Jag har haft en lat helg, har inte gjort nåt speciellt. Har inte orkat satt upp gardiner eller nåt, men det hinner jag med i veckan. Det är ju inte advent förns på söndag.
Har allafall tagit fram gardinerna. Ett litet framsteg.

Har ju inte skrivit sen i onsdag, så jag uppdaterar mej lite.
I torsdags tog jag med grabben för att gå till "Arken" vid Ericsson här i Kumla för att bli vaccinerad, inget vidare väder var det..regn..regn, men vi knatta på i vädret. Vi gick hemifrån vid 15 tiden och var nere vid 15.25 och då var vaccinet slut, de öppnar kl 14 för att ge vaccinet, så det var bara att knatta hem igen och grabben gnällde inte en ända gång. Ska iväg nu på tisdag igen för då skulle det finnas. Denna gång ska grabben få gå från skolan så vi hinner få nåt vaccin. Men denna prommenad gjorde att jag fick gratis motion och det är alltid välkommet.

På freddagen gjorde jag inget alls efter jobbet, slappa och somna framför tv.
Lördagen så var jag inte på hugget och det fick resten av mina nära och kära märka av, skit jobbigt när det blir så, för jag vet inte själv vad det beror på, men det är över nu. Lördag eftermiddag färga jag håret på en granne och det var det ända jag gjorde på lördagen.
Idag söndag har jag bara tagit det lugnt. Vi har ätit karre, klyftpotatis, grönpepparsås och färsk broccoli och det smaka TOPPEN.
Grabben har varit till biblioteket och lånat del 2 av "Sagan om ringen" för att läsa. Grabben klara frästen skolan denna veckan, han har varit med på alla lektioner och mentorn tycker det har skett en lite förändring, men han har inte haft med sej läxorna som han skulle ... så han fick bara en liten belöning..fick spela sitt DS en stund. Men denna vecka som kommer hoppas jag på att han sköter skolan lika bra och även tar hem läxorna för då kan ju belöningen bli större..får hålla TUMMARNA.

Har precis tagit av den stora kastrullen från spisen. Har kokat risgrynsgröt och det luktar ljuvligt i hela lägenheten.

Veckan som nu kommer ska jag jobba kväll..har byt med jobbarkompis så jag jobbar kväll från mån-tor ledig fre sen gör jag 2 delade turer till helgen..låter väl som en drömvecka ????

Detta var lite vad som har hänt sen i onsdags. Imorgon måndag ska jag iväg och väga mej igen och se om det har skett nån viktminskning på 1 vecka, har liksom syndat lite under veckan, men det måste man ibland.
Det ska vara nåt speciellt på viktväktarna i morgon, det ska bli nåt nytt, men vad vet jag inte, får hoppas att det är nåt bra. Skriver mer om det efter morgondagen.

Nu får ni alla ha en underbar söndag som är kvar.
Puss/Kram
Madde



Kommentarer
Postat av: Cim

Ja det är inte lätt med barnen, vännen min, jag vet mer än väl, men det kan vi ta äver en fika nån dag...

Vad kul att traska fram o åter för att se att vaccinet var slut... Skulle de få mer på tisdag??? Ja då kanske man skulle ta med sonen o åka dit...

Ha en underbar kväll!!!!

Massor av kramisar

PS. En fika på onsdag fm??? Jag börjar 12.30 om inget inträffar... Välkommen till Smedsgatan...

2009-11-22 @ 18:40:17
URL: http://lillahustrun.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men du, vilken mardrömsvecka!!



Ha det fint, trots massa jobb!

2009-11-22 @ 22:46:07
URL: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0