Jaha då sitter man här igen :D



Så här ser det ut där jag sitter framför datorn..Det höll inte på att bli nåt inlägg nu för datorhelvete krångla, men nu är det fixat.

Har som sagt jobbat idag, har gått bra. Varit jätte lugnt.
Igår var det en bra dag på jobbet oxå..var ute och gick med några brukare i det fina höstvädret. Idag hade vi inte personal så det räckte för en prommenad ute..hemskt..men vi fick mycket annat gjort idag istället.

Kolla mailen när jag kom hem och hade inte fått några roliga, det var från skolan. Sonen min har frånvaro på de mesta lektionerna...förmodligen skolka han från fysiken igår..stötte nämligen på honom när jag var ute med brukarna igår kl 13.45 ca och han sluta 14.30 mysko..men han sa att de hade haft prov (inget som jag vet om) och fick gå tidigare och idag såg jag på mailen att så var inte fallet..så nu sitter jag och väntar på honom..han kommer snart från skolan..Han hade inte så bra på So provet heller fast han plugga hela helgen som var. Svenskan har han inte fixat nån recension på en bok heller..JAG VET SNART INTE VAD JAG SKA GÖRA, han skiter totalt i allt..Han är ingen bråkstake som mobbar eller springer runt på stan och bråkar...HELT RÅDLÖS BLIR JAG !!!!!.

Det var det fick jag ur mej lite av min frustation.

Gubben fyllde år igår, han fick mörk choklad av oss och det uppskattades. Sen var gubben och sonen in till stan och fika med svärmor och systerdotter. Så gubben var nöjd. Han vill inte bli uppvaktad med en massa ståhej och det får man väl respektera.

Ja det var allt för mej. Här kommer ett litet kort på vår underbara lilla katt Franz
Gick inte att ladda upp. Förbanade j-vla dator :P

Puss/Kram
Madde


Kommentarer
Postat av: Åsa

Usch, det är inget kul när ungarna inte sköter sig. Kommer de sen hem och ljuger, då blir man ju bara toookig. Jag vet hur det är...

Hoppas ni får bukt på´n!

2009-10-14 @ 21:40:05
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Anna

Kära du... tråkigt med din son... han kanske är i någon käsnlig period just nu... bara att hoppas att det ordnar sig! Hoppas snacket gick bra!

Blir irriterad på människor som säger att det är föräldrarnas fel att barnen blir som dem blir.. tror inte alls på det. Har med folket de umgås med att göra tror jag, och där har inte föräldern en så stor chans att göra något! Men du är stark som kämpar, vi läsare finns här och peppar =) STOR kram! Anna.

2009-10-14 @ 21:46:01
URL: http://www.spritusrector.wordpress.com
Postat av: Helén

Tjo Madde!

Ja du - dessa barn!

Man är rådlös ibland...

Håller med Anna till 70% att man inte kan skylla på föräldrarna att barnen blir som de är - men resterande % så kan man det!

Var ÄR föräldrarna till en del barn på tex sena kvällar?

jag möter FULLA 14 åringar uanför Maxi på kvällarna kl 21:00...

När mina barn har varit 14 år så har de alltid haft telefonkontakt med mig - jag har alltid ringt o kollat vad de gör o om de mår bra o det har accepterats för de VET att jag skulle sätta mig i bilen o slita hem dem om de inte svarade. Jag skulle skälla ut dem efter noter inför kompisarna - du vet - pinsam mamma - lika bra att hålla henne lugn!

Nu har ju inte Pontus varit en suputare o bråkstake men om han hade varit det hade jag fått hård dragit det mer...



Grupptrycket ute i samhället idag är groteskt - dessa stackars barn som är barn/ungdommar idag har det inte lätt!



När det gäller grabben din o skolan - GE DIG INTE Madde. Det är inte bara ditt ansvar för detta utan det är skolan som MÅSTE sätta in resurser. Du som mamma har en skyldighet att se till att han går till skolan, att han gör sina läxor (peppar) men om han inte gillar skolan o kanske inte förstår allt så det är särför han skiter i det - så är det skolans skyldighet att hitta en lösning TILLSAMMANS med föräldern!

Men skolorna idag... Grrrrrrr



Ojoj - vilken kommentar men detta är ett diskutabelt ämne.

Vet knappt vad jag skrev - bara rör fingrarna!

Kram på´re iaf!

2009-10-15 @ 07:44:52
URL: http://www.heponimas.wordpress.com
Postat av: Mia

Sicket skit när inte datorn funkar! S

2009-10-19 @ 18:17:51
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0