Fredag...

Idag är det fredag alla goa bloggare, känns i hela kroppen :).
Sitter här som vanlligt, med kaffe så klart. Ska idag jobba kväll, har byt tur med jobbarkompisen R, sen är jag ledig hela helgen.

Nu idag ska vi ta en promenad till min far som fyller 65 år idag

GRATTIS PAPPA

Han är inte så mycket för att bli uppvaktad men blir man 65 så blir man.

Idag är det kallt ute igen -18 grader, det är en kall vinter vi har fått. HÄRLIGT

Igår la jag in om semester till sportlovs veckan, har inte haft semester sen i sommras så det är på tiden tycker jag, alla andra på jobbet har semester titt som tätt, nu är det min tur. Har nästan en hels semsterperiod sparad sen förra året att ta ut, skönt att veta att man har dagar att ta av.

Gubben och jag planerar att ta en sväng till Tyskland, sova på hotell och bara vara. Sen prova hur nya bilen är att köra med långt. Det var ett tag sen han och jag var där, vi brukar åka dit ca 2-3 ggr om året, för att ta hand om oss :)

Om allt går som det är planerat så åker grabben då till sin mormor i Motala under sportlovet, han har inte kunnat åkt nu under vinterlovet, då mammas gubbe har opererat ögat och det har inte läkt som det skulle, så han har varit fram o tillbaka till sjukhuset varannandag sen jul och inte fått riktigt med hjälp, läkarn som operera honom hade tagit semester under hela julem, nyår mm. Kul.
Så vi har inte fått några julklappar av dom ännu, hoppas att vi kan ta en tur i helgen till dom, har pratat om det lite. Mamma fyllde även på julafton.

Idag skaj ag få meer garn att sticka med, min jobbarkompis/vän R har köpt garn som jag ska sticka av, en fuskpollo och en mössa till hennes dotter M, ska ta kort på det jag stickar och lägga upp det här på bloggen så får ni se det färdiga resultatet.

Ja då får ni ha en underbar fredag alla
Puss/Kram
Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0