Morgonstund har......

Ja då sitter man här igen, man kan liksom inte slita sej härifrån när man väl har satt sej. =) kanske fler än jag som känner så.
Idag vaknar man när kl ringer, lite känningar att huvudvärk är på intåg. Får hålla tummarna att det inte blir nåt utav det.

Jag vart alltså själv hemma redan kl 08 nu, känns lite konstigt, men skönt, grabben stack till skolan och särbon försvann han med.
Själv ska jag jobba ikväll, börjar kl 15.
Ute är det -9 grader, alltså vårväder idag med =)

Nu på morgonen har jag provat att scanna in lite gamla bilder på mej. Gissa om jag fixa det bra, inga problem alls. Det är nämligen så att jag har gått med i grupp på Facebook som heter Sävhammar- Hur hänger alla Sävhammar ihop egentligen.
Mitt släkt namn och det är bara vi som är släkt med Sävhammar som får vara med i gruppen, hur kul som helst, har fått tag på många kusiner mm via den, sen finns det en lite diskussionsgrupp där man kan dela minne mm och se kort på min morfar och hans föräldrar mm, HUR KUL SOM HELST.
Därför har jag scannat in lite gamla bilder på mej som liten för att lägga in dom där, (kanske jag vissar en bild här oxå på mej som liten).

När jag vart medlem i denna grupp så vart jag så tårögd när jag fick se kort på min ståtliga morfar, som tyvärr gick bort i en hjärtifarkt år 1978, jag var då 10 år gammal, har så underbara minnen av honom.
Nu sitter jag och känner hur tårarna bränner innanför mina ögonlock bara av att skriva detta.

En grej som jag skulle vilja göra längre fram i tiden är att släktforska, skulle vara kul.
Just nu har jag inte riktigt med energi till det.


Ja ha detta är jag som liten, det ska börjas i tid med att dra upp klänningen =)

Ja det var allt för nu.
Puss/Kram
Madde


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Det är sånt som är kul med Facebook. Hitta gamla vänner/kusiner/klasskamrater...



Kram

2010-01-13 @ 20:38:18
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/
Postat av: Anna Hammar

Du måste ha haft en väldigt fin morfar!



Oh gu så söt bild på dig :)



Kram Anna!

2010-01-16 @ 01:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0