Då var dagen snart till ända.

Jaha då har man gjort sitt arbetspass för denna vecka. Nu är jag ledig fre, lör och söndag och ska det vara sånt här väder hela helgen så kommer det att bli toppen :0).

Har varit hemma nu sen ca 14.30. Har hunnit vara till Maxi för att handla, jag har fixat middag kålpuddning, potatis, sås och det vart himla gott.
Har varit ute på gården och varit social en stund, lekt sjuksyster igen och mekat cykel. Vad gör man inte för sina grannar :0). Det är ju sånt himla braväder oxå så man är ju jätte pigg.
Under denna stund jag har varit hemma så hann jag oxå bli bjuden på grillparty i helgen och jag ska gå, känner att jag behöver partaja lite.

Var ju på mötet idag om Kumla kommuns budget och det var som jag redan visste, men det är alltid skönt att få höra det direkt från socialchefen. Det kommer inte att bli några uppsägningar. Vi kommer att få välja vart vi kan tänkas jobba och alternativen är,
Vård
Demens
Hemtjänst
Korttidsboende
Jag har inte riktigt bestämt mej hur jag ska välja. Man har ett första handsval och ett andra handsval.
Sen dom som inte får några schemarader kommer att utgå från en så kallad pool. Man får gå på långtidsvikariat, tills det blir naturliga avgångar. Sen kommer dom att gå efter hur många år man har jobbat inom kommun. Ja det kommer att bli en glad överraskning. Men allt ska vara klart tills man går på semestern, då vet man vart man ska efter semestrarna. Jag har till sista april att välja. Men jag kommer nog på vad jag kan tänkas mej jobba.

Hur har eran dag varit?
Ha en underbar kväll.
Puss/Kram
Madde

Kommentarer
Postat av: Nita

Hmnm, jag hade nog valt vård för de andra är ganska påfrestande. Men det är ju hur jag hade valt :-)

Önskar dig en trevlig helg. Kram!

2009-04-17 @ 07:20:23
URL: http://www.tigerlilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0