Lööööördag....

Det är lördag förmiddag, jag är själv med min lilla baksmälla, särbon och grabben har åkt till särbons hus för att fortsätta städandet på tomten. Själv ska jag snart sätta lite fart här hemma, passa på när man är själv, lugnast så. Ute är det strålande solsken med nästan +17 grader i solen, härligt.

Kvällen hos min väninna vart jätte lyckad. Hon bjöd på ytterfilé, klyftpotatis, färsk sparris, smörstekta kantareller och b-sås och det smaka gudomligt. Hade hur trevligt som helst, prata och fnissa om allt. Båda flaskorna gick åt av vinet och vi tog inget mer, kände att det tog stopp för min del. Var hemma ganska hyfsad tid på dygnet, före midnatt.

När jag kom till min väninna så hade hon skadat sej, hon hade stuckit kniven i magen på sej själv (klantskalle, en liten kniv), knivspetsen kom in ca 1 1/2 cm, men hon hade tejpat ihop det själv och det blödde inte så mycket, och inget annat ramla ut som tur var. Vissa dagar är man bara klantig, även jag.

Var nu ute på ballis och lufta min små lungor, (ja jag vet). Det stod en rad bliar på gården, det är dags för inflyttning på gården igen, en ny barnfamilj på gården blir det. Nu finns det mins 3 barnfamiljer i varje trappuppgång, så nu kommer det bli ett herransliv på gården. Det finns barn i alla åldrar på gården. Nu kommer det bli ett himla fikande på gården och kackel med alla mammor. Det bästa med denna gård är att vi alla mammor har koll på allas barn.

Nä gott folk, dags för mej att ta min lilla baksmälla och sätta igång med lite städning.
Ha en underbar dag i solen.
Puss/Kram
Madde

Kommentarer
Postat av: Helén

Hej söta granne. Nope - jag har inte hört dig! :) Mm, visst är det härlig gård o alla hjälps åt men fy fasiken vilket liv det var på ungarna märkte jag nu när de börjar ta sig ut i det fina vädret! Ojoj - kan knappt ha fönstret öppet om man pratar i tfn! ;) Ha en fin dag! Kram kram

2009-04-04 @ 13:06:46
URL: http://www.heponima.blogspot.com
Postat av: Camilliondollar Baby

Kul och välkommen tillbaka!



Kram

2009-04-04 @ 14:53:46
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha, hoppas blykepsen har lättat! L

2009-04-04 @ 19:20:59
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0