Gårdagens glöggfest......

OJ OJ OJ vad glögg man drack. Smaka på chokladglögg, men det var ingen höjdare tyckte jag, goare med lätt vins glögg som det oxå blev en hel flaka plus nån annan glögg som jag inte kom ihåg vad den hette.

Vännen M bjöd på en jätte god fisksoppa med vitlöksbröd till helt suveränt..Ska få receptet nån dag för jag tror mina killar kommer att gilla den.
Vännen R var ingen vän med fisksoppan men den var god sa hon för att vara en fisksoppa, hon gilla inte laxen som var i.
Efter maten vart det pepparkakor, ost, glögg, kaffe och en nostalgi tripp på youtub en massa härliga låtar leta vi reda på med en massa skratt och minnen. Ska lägga ut några av dom vi hitta. Vännen M och jag + R var mycket i raggarsvängen, men kände då inte varandra, umgicks i olika gäng men i samma stad.. Tänk vad världen är bra liten ändå.

Detta är märket på chokladglöggen vi drack.



Kanske finns andra chokladglögg som är godare, detta var det ända glögg av chokladsmak de hade i denna byhålla till stad.

Ska nu gå ut på youtub och se om jag hittar de låtar vi lyssna på igår

Ha en underbar torsdag alla.
Puss/Kram
Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0