"Phew"


kan man säga, vilken värme. Har 33 grader i solen och 29 grader inne i lägenheten. Det finns ingen luft i lägenheten, alla vädringsfönster är öppna men allt står still.
Är ledig idag, men jag ska inte ner och bada, grabben har redan gått ner.
Hela helgen har jag jobbat och jag har inte kunnat sova på nätterna, så igår kväll när jag låg och titta på tv,n så somna jag som en stock, kl 02.00 vakna jag och sen vakna jag inget mer förns 07.30 i morse så jag har fått sovit och känner mej utvilad.
Sitter här med mitt kaffe och "Sommarlovsmorgon" är på tv,n just nu. Katten har gått och gömt sej, för varmt för honom.
Längtar efter att få stoppa kroppen i isvatten just nu, men man ska inte klaga på värmen, men man är väl svensk  : P.

Helgen på jobbet har gått bra, brukarna har varit lugna i värmen, vi har inte kunnat sitta ute på innergården, men väl på altan har vi suttit, där markisen har varit ner hela tiden så det har varit svalt.
Det har blivit mycket glas till brukarna och en massa vätska.

Idag skulle morsan och gubben hennes komma förbi syrran (hon bor på samma gård som mej), de ska lämna av deras kisse Linus för att de skall vara bort ett dygn. Syrran brukar ta hand om katten då. Jag prata med morsan igår och vi får se om Casper följer med imorgon tillbaka till Motala då de hämtar katten, men inget bestämt.

Nu börjar nedräkningen till min semester. Har ca 10 dagar kvar att jobba innan min semester startar. LÄNGTAR.
Får hoppas att det är bra väder då oxå. Gubben och jag har pratat om en tur ner till Tyskland men har inte bestämt oss ännu. Vi brukar ta en tur, bara han och jag. Me like.
 
Nu får ni ha en underbar dag i solen och ta det lugnt med solbrännan och drick mycket vatten.
Puss/Kram
Madde

Kommentarer
Postat av: Nita

Solbränna?? Näää det är troligen rost... Eller för att vara korrekt, det är bara vitt vitt vitt... Orkar inte vara i solen. Det är för varmt, för hett och förjävligt helt enkelt!

Tacka vet jag airconditions, fläktar och svalka :-)

2009-06-29 @ 09:26:07
URL: http://www.tigerlilja.se
Postat av: Nita

Svar:

Ja inte är det så roligt direkt. En svacka som känns som evighetslång. Inspirationen finns inte där helt enkelt. Vet inte om/när det vänder men hoppas kan man ju göra i alla fall...

2009-06-29 @ 09:44:01
URL: http://www.tigerlilja.se
Postat av: Helén

Åh herre jävlar - har jag DET o vänta mig när jag kommer hem? Satans värme i lgh? suck

Väntar nog med att komma hem tills ikväll? :S

Men jag kommer farandes idag så vi kanske syns? :) KRAM

2009-06-29 @ 10:21:01
URL: http://www.heponimas.wordpress.com
Postat av: Frida Hagström

Gosch låter inget skoj att inte kunna sova.

2009-06-29 @ 21:47:07
URL: http://sweetashell.blogg.se/
Postat av: Isa♥

Hejsan där!

Nu har jag startat med "veckans blogg"

Där ni bara behöver skriva en kommentar jag är med , med ditt namn epost och blogg . Sen slumpar jag ut 8bloggar och sen får ni rösta på dom, ni får säga till era vänner att ni är med så dom kan rösta på dig!

Kramkram , & Lycka till!♥

2009-06-29 @ 22:27:12
URL: http://fjuttaan.blogg.se/
Postat av: soffie

va härligt att ha semestern att se fram emot,

ha det gott i värmen

2009-06-30 @ 00:09:30
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0