Underreds besiktning....

Ja då var det torsdag. Min dag börja med ett besök till Vc (vårdcentralen) hade tid kl 08.30 för underreds besiktning. Så jag flexa idag. Gick precis så jag kom i tid och då var inte receptionen öppen, öppnade kl 08.30 då jag hade tid, fick stå i kö ca 10 min..hur kul som helst.. efter att ha anmält mej fick jag gå längst ner i lokalerna till sista väntrummet och då var kl 08.45 sen fick jag sitta ytterligare en kvart innan läkaren kom.."typiskt". När jag väl kom in så fungera inte hennes datorn som den skulle.. men tillslut lyckas hon få igång den och skriva ut det hon ska, sen skulle hon lägga in en beställning på vissa prover på mej..då hacka sej datorn igen, kom iallafall in i gynstolen och kände mej så här


Undersökningen gick bra trots allt.. det var inga förändringar och ska tillbaka nästa år igen och är det fortfarande bra då så blir det besiktning vart 3:e år skönt. Men det vart inga prover, får gå upp till labbet nästa vecka och fixa hb, socker och nåt prov för struma och ett pinkeprov. Hon vill kolla med min struma lite eftersom min kära mor fick det när hon vart 50 år giftstruma. Sen är det oxå för att jag har mycket svettningar på nätterna och vaknar sjöblöt och det är inte att överdriva.
 Skönt att det är över nu, vart en flex på ca 2 timmar pga allt strul.

Över till nåt helt annat. Vi var och fira en jobbarkompis igår som har slutat på avd plus att hon fyller 60 år under semestern.
Hon fick presentkort på "Smycka" och en blomsterkvast plus blomma från socialförvaltningen. Vi var och åt på resturang "Sjösidan" Åt nåt som heter grillmix, det var grillspet med kyckling och nåt mer till det var det friterade klyftade bakpotatis och en kall sås hur gott som helst. Hel trevlig kväll.

Gubben är inte sur som jag skrev här om dagen, bara ur gängorna, strul med att fixa en ordentlig bil och det går naturligtvis ut över mej, vem annars.

Nu ska jag titta in till er.
Ha en bra kväll
Puss/Kram
Madde

Kommentarer
Postat av: Helén

Mmm - det lät ju gott nere på sjösidan! Kanske ska ner o prova ngn gång...? jag är urusel på ställen här i Kumla fast man har bott här hur länge som helst! Skönt att det inte var ngt fel på underredet! :D Ha en bra dag! KRAM - pst, tur att gubben inte var sur för nått speciellt!

2009-06-05 @ 07:14:43
URL: http://www.heponimas.wordpress.com
Postat av: Frida Hagström

Underbar rubrik måste jag säga. :P Fast inget kul alls att ligga där.

2009-06-11 @ 20:39:51
URL: http://sweetashell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0