Nu är det Kumla marken idag....

God morgon alla!

Ny dag och det är fredag, den härliga helgen är här.
Sitter här med mitt kaffeglas, känner mej bättre, ingen feber. Ska se om jag kan ta mej ut idag. Solen skiner från en klarblå himmel.
Grabben har precis gått iväg till skolan och gubben åkte hem till sej för att dona och fixa med dreneringen. Så jag är alldeles själv, så skönt att få vara själv vissa stunder på dagen, slappa, sitta vid datorn, gå i morgonrock och bara va.

Gubben har inte fixat grabbens hår ännu, men grabben fick sin hundring trots allt, gubben ska fixa håret under helgen. Så grabben ska springa runt på marken med några kompisar, få se hur mycket pengar som är kvar sen. Själv är jag inte för marknader, men ska nog gå en sväng. Svärmor har inte hört av sej så hon dyker nog inte upp.


Kumla marken hålls 2 gånger per år.  Andra fredagen i maj och september månad.
På våra marknader brukar det antingen regna eller blåsa. Förra året hade vi tur med vädret, får hoppas att det blir så nu med.
Ha en underbar fredag.
Puss/Kram
Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0