Söndag..och strålande solsken :0)

Ja då har vi söndag. Vilken härlig helg det har varit. Har tagit dagarna som dom kommit.

Satt här i godanro i fredags när gubben ringer och frågar om jag vill åka på en långtur, visst sa jag har inget annat för mej. Det vissa sej att vi skulle till Karlskrona till Nättraby och kolla en lastbil. Tycker JÄTTE mycket om att bara åka iväg sådär och kolla runt. Tycker om att åka och se nåt annat än bara lilla Närke.
Att åka nere i småland är inte så dumt, finns så mycket härlig natur och fina hus att titta på. Vi stanna och tanka i Oskarshamn och vilken fin stad. Vi tanka vid hamnen otroligt vackert.
Resan ner till Nättraby tog ca 5 timmar. Vart sen kvar vid i 3 timmar för att kolla den nedrans lastbilen. Inte kul. Att det ska vara så svårt att komma till punkt om man ska ha lastbilen eller inte....men karlar..ni vet. De komma allafall överens om ett pris, så nu ska det bara hämtas nångång och då ska jag inte med. På vägen hem vart det småvägar hem i skön natur. Stanna till i Emmaboda för att äta.. inget märkvärdigt..vart Mc Donalds enkelt och snabbt. Var hemma i Närke omkring 01.00 på natten till en överlycklig kisse som vart så till sej att han sprang mellan bena hela tiden så vi höll på att trampa på honom flertal gånger.

I lördags bar det väg hem till gubben för att dona och fixa där. Jag diska och rensa bort lite maskrosor från hans gräsmatta. Har bevis på det...stor JÄVLA vattenblåsa på vänster handflata..hade inga handskar på mej..får skylla mej själv helt enkelt, men han har nu inga maskrosor på sin gräsmatta längre. Var hemma runt 23.00 tiden.

Idag har vi bara tagit det lugnt. Gubben åkte hem till sej för en stund sen, för att fortsätta med det han sluta med igår. Grabben är på väg hem, med nyservad cykel sitter just nu hos gammelmormor och fikar. Jag har varit ner till Maxi för att innhandla lite mat, träffa då på en fd jobbarkompis och vart pratandes i 1 timme hade inte träffats på länge...gubben undra vart jag hade tagit vägen. Var sen upp till jobbet en sväng.. kom nämligen inte ihåg om jag skulle flexa imorgon biti, men det skulle jag SKÖNT. Jobbarkompisen som jag träffa på Maxi lura på mej att köpa färskpotatis så det har vi ätit idag med hemmagjord legumsallad och burkskinka hur gott som helst.

Nu har grabben kommit hem men renoverad cykel. Det var ingen pyspunka på den och så vart låset fixat oxå, han hade haft av nykeln till låset, så jag har köpt ett vanligt hänglås nu. Grabben ska på utflykt med skolan på onsdag och är då tvungen att ha en cykel.
Ja det var denna helg. Nästa helg ska vi ut på resturang med svärmor och svärfar. De firar 30 års bröllopsdag och vill bjuda oss. Ska bli kul.
Ha nu en fortsatt  härlig söndag.
Puss/Kram
Madde


Kommentarer
Postat av: Helén

Åh - verkar ha haft det toppen gumman - så avslappnat! Härligt med sånna här helger när man få dem! Jag tycker det har varit helg länge nu - men suckar för måndag imón! Ha det gott - kram kram

2009-05-24 @ 21:58:41
URL: http://www.heponimas.wordpress.com
Postat av: Helén

Åh - verkar ha haft det toppen gumman - så avslappnat! Härligt med sånna här helger när man få dem! Jag tycker det har varit helg länge nu - men suckar för måndag imón! Ha det gott - kram kram

2009-05-24 @ 21:59:10
URL: http://www.heponimas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0