Städning på gång....

Vilken jäkla natt jag har haft, har knappt sovit nåt, sprungit upp och ner hela tiden. Min allergi har satt sej på luftstrupen, hostar som en skällande hund och det piper från och till när jag andas och även lite feber. Hoppas det ger sej snart är helt slut.
Dagen till ända ska jag försöka göra lite nytta med att städa ordentligt. Har en lite lista som ska göras idag i den mån jag orkar.

Skura toaletten o badrummet
Damma

Dammsuga
Tvätta golven
Tvätta några mattor

Fixa diskmaskin
Tvätta fönster (blir inget, det regnar)

Så ser min lilla lista ut, allt kommer nog inte att ske idag, men minst hälften vill jag ha gjort.

Sitter här med mitt kaffe, har nyss pratat med gubben som har sovit hemma hos sej inatt. Så jag har lugn och ro när jag ska försöka städa idag. Grabben vakna före mej imorse, så när kl ringde satt han redan och åt frulle, det är andra morgonen i rad som detta sker. Idag när han kommer hem så ska han oxå städa sitt rum som inte är gjort på 3 v, jag städar inte hans rum, sånt får han sköta själv. Sen senare idag/kväll beroende på när gubben kommer hem ska grabben bli klippt av gubben, grabben ska få 100 kr för att han ska raka sej på huvudet, inte dåligt att få betalt för att klippa sej. De pengar grabben får ska han ha till Kumla marken imorgon.
Få se om min svärmor kommer imorgon oxå för att gå på marken.

Ja nu ska jag ta mej i kragen för att sätta igång så jag blir klar med allt. Första maskinen av tvätt är klar nu hörde jag.
Ha nu en underbar dag.
Puss/Kram
Madde


Kommentarer
Postat av: Annica

Jag kan alltid göra flera kort om du vill! ;-)

Lycka till med allt på listan!

KRAM!

2009-05-07 @ 09:46:37
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: TT

Vad skönt att inte bo ihop!

Längtar ibland otroligt efter ett eget hem att hålla ordning i utan en slarvig karl som sprider grejer överallt. :o)

Städa lugnt, hoppas allergin ger sej.

2009-05-07 @ 10:26:22
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0