Vad göra......

medecinen hjälper inte mot min pollenallergi, känner mej helt slut, febern är på väg tillbaka "fy". Ringde jobbet och sa att det fick sätta in en ersättare för mej veckan ut, klarar inte av att gå ut ens, helt färdig när jag kommer hem... Lite info om björkpollen.


Allergikategori: I
Blomningskategori: A
Antal arter: 3
Artamn: Vårtbjörk (Betula, pendula), glasbjörk (B. pubescens) och dvärgbjörk (B. nana).
Blomningsperiod: April-juni.
Utbredning: Alla tre björkarter är vanligt förekommande. Vårtbjörk växer i hela landet med undantag för fjällkedjan, glasbjörk hittas i hela landet upp till trädgränsen medan dvärgbjörk förekommer på Sydsvenska höglandet och från norra Svealand och norrut ända upp på kalfjället.
Växtplats: Vårt- och glasbjörk förekommer i stort sett i alla våra växtmiljöer. Glasbjörk har en förkärlek för fuktigare växtplatser jämfört med vårtbjörken. Dvärgbjörk växer på torr - fuktig torvmark, på tall- och blötmyrar, fjällhedar, stränder, sump- och hedskogar.
Övrigt: Vårt- och glasbjörk är till sitt växtsätt träd, medan dvärgbjörken har ett risartat växtsätt. I fjälltrakterna blir glasbjörken ofta knotig och busklik, och brukar där kallas fjällbjörk. Den vita stammen är kännetecknande för både vårt- och glasbjörken.


Tänk att björken kan vara så fin men hemsk för oss pollenallergiker.
Det har regnat nu sen igår från och till men det har inte blivit bättre med min pollen tyvärr.
Nog om detta.

Grabben var till tandläkaren igår och allt gick bra. Vi höll på att komma försent för grabben hade glömt bort att gå från skolan en vis tid, så jag fick ringa skolan  och säga åt dom att skicka hem honom och sen ringa tandläkaren för  att säga att vi kan bli sena, men vi kom till tandläkaren prick 11 då grabben hade tid. Han tog bort lite tandsten, han gick in själv till tandläkaren för första gången, gissa om han var stolt när han kom ut i väntrummet där jag satt och väntade.
 
Resten av den dagen vart jag liggandes, tog musten ur mej att gå ut, som jag skrev tidigare, pollen.

Igår kväll när vi skulle se på tv,n så var kanal 8, kanal 9, Svt 24, tv 4+ tv4 sport och barnkanalen helt bortblåsta från tv,n. det visa sej att ComHem hade haft strömavbrott i Nacka, så jag förmodar att det drabbade alla i vårt avlånga land som har Comhem. Kanalerna kom tillbaka vi 22 tiden så jag kunde se mina favorit pogram tills jag somna *L*.

Nu ska jag gå en bloggrunda och sen lägga mej ner.
Ha en fortsatt bra dag.
Puss/Kram
Madde

Kommentarer
Postat av: Nickan

Vilket elände detta med comhem, internet,tv och telefon var utslaget i 2 timmar man blir ju alldeles frånkopplad när sådant händer! Ja, det är bra om så många bloggar som möjligt tar upp detta med kvinnomorden! Kan du tipsa mig om andra bloggar?

Jobbigt att ha allergi, tack och lov har jag sluppit sådant, hoppas det går över snart! Ha dé

2009-05-06 @ 14:03:13
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Stackare att vara så allergisk. Kan inte förstå hur det är ens.

Du får beställa en ny länk istället.

Kramisar

2009-05-06 @ 14:08:11
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Nita

En orsak att inte skaffa IP-telefon: man är helt utelåst om bredbandet går ner. Kul att ringa en support på mobilen... (not!) Tacka vet jag traditionell telefoni. Då har man ju den om resten ryker :-)

2009-05-07 @ 07:55:01
URL: http://www.tigerlilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0