Oj, oj ,oj vilken dag

Ja då var det måndag igen.

Här har grabben fyllt år, vart 14 år igår och han fick pengar, dator som jag har hållt på med idag och får ingen ordning på, spelenheten fungerar iinte, ljudenheten fungerar inte. Vi köpte den från en kompis till min gubbe och han har rensat den till schratsh så det fanns inga program eller nåt. Hade en snäll granne som ladda hem Windows XP professionel tror jag den heter, och nu tror jag att man måste ha mer skivor för att installera saker och ting. Gubbens kompis tror att man är en riktig hackers och kan allt om datorer, men inte kan vi det..har ingen aning om hur saker och ting fungerar när en dator är rensad. Grabben är lite frustrerad på grund av detta, för han vill ju att allt ska fungera direkt. Han har fått denna dator för att han ska kunna leka lite med den, plocka isär den och få den bättre osv..
Ja,ja vi får den väl att fungera så småningen om.

Skulle igår försöka skriva ett inlägg till min grabb, men jag kom inte in på bloggen igår, den stod bara och tugga hela tiden.
Men som ni ser är jag inne idag istället och det var inga problem JIPPI.

Jag får väl sätta in ett grattis idag till honom *L*



GRATTIS CASPER I EFTERSKOTT
14 ÅR

Ja då ska jag gå runt i era bloggar för att kolla vad som har hänt sen sist.

Ni får ha en bra måndag.
Puss/Kram
Madde


(Liten uppdatering: Grannen har grabbens burk nu och ska kolla igenom den i kväll, så förhoppningsvis får vi den att fungera som den ska. Tur att man har grannar som kan lite om datorer. Kl 17.27.)


Kommentarer
Postat av: Mia

Söndagkvällar på bloggen är hopplösa! Grrr....

Haha, ni är som jag när det gäller datorer, det ska bara funka på direkten L

2010-01-04 @ 17:12:52
URL: http://www.matmia-blogg.se
Postat av: Marina W

Tack så mycket!=) Allt är bara bra med mig själv då?

Ja denna underbara vintern får man ta vara på.



Marina

2010-01-04 @ 17:35:26
URL: http://marinawellermo.blogg.se/
Postat av: Helén

HIPP HIPP HURRA TILL POJKEN!!!!!!



Datorer är hemska vännen - jag vet! Just nu fungerar inte min lappalisa som den ska så det får nog bli en ommöblering med en startionär i vardagsrummet igen!?



Kram kram

2010-01-05 @ 10:42:51
URL: http://www.heponimas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0